2020. szeptember 8., kedd

A történet folytatódik!

 Üdvözlet!

Folytatom hát a történetem  melynek kezdetén járunk még igencsak, s melynek helyszínéül a szolnoki 24 emeletes társasház teteje szolgált. Itt találkoztunk minden Pénteken este 19 órától, aztán nyomtuk kifulladásig. Egyre jobban megtetszett a csillagászat, a természettudományos része is de ugyanúgy a távcsövek és a kütyük is izgalomba hoztak. Mindent ki akartam próbálni mindennel. Távcsőbe fotóztam telefonnal, ilyen olyan adapterrel, éjszakai fényképek telefonnal (ekkor még nem volt tükörreflexes fényképezőm), óriási élmények voltak számomra. Emlékszem amikor Február közepén fényes nappal megmutatta Szabi a Vénuszt, először szabadszemmel majd binokulárral. Ledobtam a láncot...

Van egy folyamata a (modern)amatőrcsillagásszá válásnak. Modern mert már a mobiltelefon is erősen a képbe jött. Szóval kezdetben az ember látja a nagy távcsöveket, mindenféle tudás nélkül megnézi a bolygókat, Holdat stb. Ezután eszébe jut, hogy ezt bizony fotózni is lehet ám telefonnal! Aztán van aki itt leáll és marad a telefonos Holdfényképezésnél, mindenféle konkrét észlelési terv nélkül, és van akit egy kicsit mélyebben is megmozgat a dolog. Kiváncsibbá teszi. Van az a mondás: "Minél többet tanul az ember, annál kevesebbet tud"

Velem is így történt, kiváncsi lettem hirtelen hogy mik is vannak ott fent, és mit lehet látni. Jött ugye először a Vénusz, fényes nappal! Majd a Jupitert is megfigyeltük, bár túl sok részletet nem észleltük a kék égi háttér miatt.


A keresőtávcsőben a Vénusz
A keresőtávcsőben a Vénusz


Vénusz észlelés a tetőn. Szabolcs és Én.  2017 Február közepe, a távcső egy Zeiss 63/840 lencsés.

Aztán voltak ugye a klasszikus objektumok, mint az Orion-köd, Jupiter és holdjai: 


Az első komoly fotó amin a nevem is szerepel, nagyon büszke voltam :)








Az Orion a fejem fölött, egy 127-es "Maki" a hátam mögött :)


 
Aztán eltelt néhány hét és ahogy a nagykönyvben megvagyon írva, eldöntöttem hogy nekem is kell egy műszer. Sokat nem kellett gondolkodnom a típuson mert szerencsére a szakkörben többfélét is ki tudtam próbálni. Maksutov-Cassegrain, Newton, lencsés rendszerűek közül nekem a lencsés képe tetszett a legjobban. Mákom volt hogy pont egy Zeissbe tudtam a szememet mereszteni, így ugyani a legjobb kontrasztot és élességet láthattam. Így hát egyértelmű volt hogy én is lencséset szeretnék, no nem egy Zeisst. Csak egy olyan olcsóbbat amit ha megunok akkor még nyugodt szívvel és kevés bukóval tovább adhatok, nem így lett...

Egy SW 90/900-as lett életem első távcsöve egy EQ2-es mechanikán. Na itt aztán beindult a buli. 






Természetesen fényképeztem is ahogy tudtam.

Aztán megvolt az első okulárfüstölés is, Napészlelés fólia nélkül című műsorunkban: 


Óriási öröm volt az új műszer. Rendszeresen észleltem vele a bolygókat és a Holdat illetve a Napot is, de csak fóliaszűrővel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ismerkedés a távcsővel.

 Telt az idő, és természetemből adódóan egy jobb "képű" távcsőre vágytam. A szakköri tagságnak rengeteg előnye van, melyek közül a...