2020. szeptember 5., szombat

Találkozásom a csillagnézőkkel

Szia! Első bejegyzésemet olvasod épp, melynek témája a megismerkedésem a csillagászattal. 

2017 Január 3.-a volt az a felejthetetlen nap, amikor ellátogattam a szolnoki 24 emeletes társasház tetejére, a szakkörhöz. Akkoriban a fényképezés érdekelt igazán, és kiváncsi voltam hogy milyen fotót lehetne onnan fentről, a "toronyból" készíteni. Keresgéltem kicsit a Facebookon, és eljutottam Szabolcshoz, aki a szakkör vezetője és akivel azóta is igenjó barátságot ápolunk. 

Szóval aznap elég ideges voltam mikor a liftbe léptem. Elképzeltem milyen nagyszakállú, szemüveges idős emberekkel fogok ott találkozni. Biztosan térképeket forgatnak, méricskélnek,számolnak, én pedig majd csak ott állok és mukkanni sem tudok. Szerencsére nem így lett, öregek sem voltak és szakállasok sem, illetve egy csomó kérdés merült fel bennem a távcsövek láttán. Szóval nagyon pozitív és meghatározó élmény volt, ami azóta is tart és adja az energiát a késői lefekvésekhez és a korai felkelésekhez hogy minél több érdekességet vehessek szemügyre az égbolton...  

Azon az estén még leginkább a fényképezgetéssel voltam elfoglalva és a panorámában gyönyörködtem. Lenyűgözött amit láttam. A csillagászati kifejezésekből semmitsem értettem, gyakorlatilag tudatlanul bámultam a távcsőbe az este folyamán. Nagyjából hajnal 3 óráig maradtam, aztán hazafelé az úton már azt találgattam hogy mikor tudok visszajönni a toronyba. A kiváncsiság és a szakköri tagok lelkesedése magával ragadott! Nagyonjól éreztem magam.




           


1 megjegyzés:

Ismerkedés a távcsővel.

 Telt az idő, és természetemből adódóan egy jobb "képű" távcsőre vágytam. A szakköri tagságnak rengeteg előnye van, melyek közül a...